Freitag, 6. Januar 2017


Přijímací pohovor – Část druhá

 První kroky - Ty nejlepší tipy od personalistky


1) Potvrzení termínu

Pokud jste pozvánku k pohovoru dostali písemně, potvrďte tento termín také písemně.

2) Kdo bude Váš partner při pohovoru?

Kdo Vám bude při pohovoru sedět naproti? Bude to personalista, Váš budoucí nadřízený, vedoucí obchodu nebo externí personální poradce?
Přesvědčte se, že jste dobře obeznámeni se jménem vedoucího pohovoru…. Jinak totiž hrozí, že budete stát na recepci a díky nervozitě si nebudete schopni vybavit, zda máte domluvený termín s panem Novákem nebo panem Novotným, s paní Janotovou nebo s paní Jandovou. Pokud tyto informace nejsou zřejmé, raději se na ně ještě písemně nebo telefonicky zeptejte.

3) Jak se připravím?

  • Nejdříve se přesně informujte o dané firmě!
V jaké branži firma působí? Jaké produkty, služby tato firma nabízí? Kolik zaměstnanců má firma? Kde jsou její pobočky? Má nějaké v zahraničí?
Tyto informace naleznete na firemních webových stránkách, které byste si měli detailně pročíst. Může se totiž stát, že budete stát před otázkou: „Jak se Vám líbí naše webové stránky?“ A bylo by trapné, kdyby jste odpověděli :,,Ach, Vy nějaké máte?“
Obzvláště dobrý dojem zanecháte, když v této návaznosti položíte otázky, které na firemních webových stránkách nejsou zodpovězeny. Tím projevíte zájem a také to, že jste se intenzivně zajímali o Vašeho potencionálního zaměstnavatele.
Musíte být však také připraveni na to, že místo odpovědi Vám bude položena otázka: ,,A proč Vás to zajímá?“ Pokud se ucházíte o vyšší místo distributora nebo prodejce, jsou otázky týkající se konkurence, obratu nebo pozice firmy na trhu naprosto legitimní.

  • Za další si znovu přečtěte Vaše materiály, se kterými se ucházíte o místo
Zejména pak Váš motivační dopis, kde se soustředíte na vypsanou pozici, o kterou se ucházíte.Svůj životopis máte určitě v hlavě, nebo přeci jen ne?

  • Udělejte si kopii svých materiálů, se kterými se ucházíte o místo a také kopii inzerátu této pozice
Toto si vezměte spolu s notýskem na poznámky k pohovoru. Pokud jsou požadovány ještě jiné dokumenty, jako například nějaká osvědčení, je automatické a důležité, že je nezapomenete vzít s sebou.

Odborné rady od naší personalistky


Pokud se Vám tento příspěvek líbí a pomohl Vám, budeme rádi, pokud nám na Facebooku udělíte „to se mi líbí“, anebo ho budete sdílet se svými přáteli!
https://www.facebook.com/jobrybnik.cz/

Dienstag, 3. Januar 2017



Přijímací pohovor – Část první

 Co mě čeká? Ty nejlepší tipy od personalistky

Gratulace – zvládli jste první překážku! S Vaší žádostí jste přesvědčili personalistu!

Můžete se sebejistě poplácat po rameni, protože děsivých 80% kandidátů ztroskotá na svých podkladech k žádosti!
Tip: V případě, že jste přeci jenom nepostoupili tak daleko, podívejte se na naše příspěvky o častých chybách při podávání žádosti o práci. Možná, že právě tam naleznete klíč k úspěchu.

Nesporně jsou vstupní pohovory kapitola sama o sobě, během několika málo minut musíte ze sebe dostat maximum, prezentovat se jako ten nejlepší kandidát, kterého daná firma na toto místo vůbec může najít.

Vyzařování z Vašich očí ukáže Vaše nadšení pro pozici a také to, že jste ochotni ze sebe pro firmu vydat to nejlepší.

Projevujte svůj zájem a pozorně personalistu poslouchejte, buďte optimálně připraveni, pokládejte chytré otázky (jen pokud jste k tomu vyzváni), můžete důvěryhodně popsat Vaše odborné i osobní silné stránky, své schopnosti můžete podepřít příklady z praxe, mimo to jste ještě sympatičtí, víte, jak se chovat, jste vhodně oblečeni atd. atd.

Už teď dost nervózní?
Žádné obavy, tato překážka se dá s dobrou přípravou hravě zvládnout! Protože jak je známo, více znalostí snižuje strach z neznámého.

Hned předem:
Pohovor neslouží pouze k tomu, aby se ověřilo, zda se hodíte do firmy a do jejího týmu. Také Vy se můžete rozhodnout, jestli tato firma odpovídá Vašim představám, a jestli se při myšlence, že tam budete pracovat, cítíte dobře.

Dnes pro začátek: „Jak dlouho trvá vstupní pohovor?“

Rozhovor obvykle trvá něco mezi 30 a 60 minutami. Pokud je pozice spojená s vyšším platem, větší zodpovědností (za personál čí finance), může trvat i dvě hodiny. Nakonec, personalista si nechce dovolit žádnou chybu.

Ve druhé části se budeme věnovat obsahové přípravě: O čem se musím před pohovorem informovat? Co si mám vzít s sebou?